zondag 15 maart 2009

# ding 21

Sociale bibliotheekcatalogi, ik heb wat rond gekeken op de aangegeven sites. Er zijn wel weer veel mogelijkheden. Heb me ingelogd bij My Discoveries . Dit lijkt me voor ons publiek een leuke toevoeging aan de aquabrowsercat. Zeker voor mensen die belangstelling hebben voor een speciaal onderwerp, ze kunnen dan gebruik maken van de lijsten van andere geinteresseerden. Ik zag dat bibliotheek Hengelo ook my Discoverie heeft toegevoegd. Bij Worldcat heb ik gebruik gemaakt van de 23 dingen inlogcode. Een boek waarvan ik weet dat we het in de bibliotheek hebben, moet ik dan toch in Den Haag 176km of in Middelburg 240km gaan halen. Kan de catalogus van bibliotheek Enschede hierin ook opgenomen worden? Lijkt me leuk om dat ook aan het publiek te kunnen laten zien. Ik gebruik deze catalogus niet vaak, meer Picarta.

De catalogus van de Ann Arbor District Library is ook weer erg uitgebreid. Maar die ouderwetse cataloguskaartjes daar heb ik niets mee. Doet me denken aan titelbeschrijven, dat was niet mijn ding.
Maar toch even geprobeerd

Geen opmerkingen: